Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Οκτωβρίου 25, 2020

Παράγραφος , ασκήσεις. Α΄γυμνασίου

                                      Άσκηση για την παράγραφο Στις παρακάτω παραγράφους να βρείτε τη δομή τους( θεματική πρόταση , λεπτομέρειες, κατακλείδα - αν υπάρχει-. Κείμενο 1.  Φέτος ήρθα στο Γυμνάσιο. Στην αρχή, ένιωθα λίγο φόβο. Ήμουν σ’ ένα άγνωστο περιβάλλον και σ’ ένα καινούριο σχολείο. Δεν γνώριζα κανέναν. Όλοι μου οι παλιοί συμμαθητές πήγαν σε άλλα σχολεία. Στη συνέχεια, όμως, έκανα καινούριες γνωριμίες και άρχισα να το διασκεδάζω. Ακόμη και οι καθηγητές εδώ είναι πολύ διαφορετικοί από τους περσινούς δασκάλους. Είναι πιο απαιτητικοί αλλά προπάντων μας συμπεριφέρονται σαν να είμαστε πια  μεγάλοι. Διαρκώς μας υπενθυμίζουν τις υποχρεώσεις μας. Εύχομαι να περάσει καλά η χρονιά! Κείμενο 2 Ανάμεσα στα δύο παιδιά αναπτύχθηκε φιλία αληθινή. Οι λόγοι ήταν πολλοί. Πρώτα πρώτα οι οικογένειές τους χρόνια τώρα συνδέονταν φιλικά: οι πατέρες υπηρετούσαν μαζί στον στρατό, ενώ οι μητέρες τους ήταν συμμαθήτριες από το δημοτικό σχολείο. Κατοικούσαν, ύστερα, στην ίδια γειτονιά, έπαιζαν στους

Παράγραφος θεωρία , Γλώσσα Α΄γυμνασίου

  Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ,  ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ , ΕΝΟΤΗΤΑ 2, ΓΛΩΣΣΑ Α΄   ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η παράγραφος αποτελεί νοηματική ενότητα,γιατί αναπτύσσεται σ’ αυτήν μία και μόνη ιδέα,άποψη ή πλευρά του θέματος του κειμένου. Με την παράγραφο εκφράζουμε ένα κύριο νόημα,που μπορεί να δηλωθεί με έναν πλαγιότιτλο. Η παράγραφος σχηματίζεται από προτάσεις,που συνδέονται νοηματικά. Κάθε πρόταση δίνει ορισμένες πληροφορίες. Κάθε κύρια πρόταση δίνει μια βασική πληροφορία. Κάθε παράγραφος έχει μία ή περισσότερες βασικές πληροφορίες. Κάθε βασική πληροφορία μπορεί να συμπληρώνεται με προσδιορισμούς και να επεκτείνεται με νέες βασικές πληροφορίες,που συνδέονται νοηματικά με την προηγούμενη ,εκφράζοντας κρίσεις,συναισθήματα,επιθυμίες… Οι βασικές πληροφορίες συνθέτουν το κύριο νόημα της παραγράφου. Οι υπόλοιπες πληροφορίες εμπλουτίζουν το κύριο νόημα της παραγράφου.                                             (Γ.ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ-Ι.Ν.ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ- ΚΕΙΜΕΝΟ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ) ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ Η θεματική πρόταση της παραγράφου εκφρά

Οι Βούλγαροι και η σχέση τους με το βυζαντινό κράτος. Ιστορία Β΄ γυμνασίου

  Ίδρυση βουλγαρικού κράτους Βούλγαροι : φύλο ασιατικής καταγωγής με καλή πολιτική και στρατιωτική οργάνωση. Τέλη 7ου αι.: α) επιτίθενται στη βυζαντινή αυτοκρατορία. β) νικούν το βυζαντινό στρατό. γ) καταλαμβάνουν την περιοχή μεταξύ Δούναβη – Αίμου. Περιοχή με στρατηγικό πλεονέκτημα, περιτριγυρισμένη από φυσικά εμπόδια: Δούναβης βόρεια, οροσειρά Αίμου νότια και νοτιοδυτικά, Εύξεινος ανατολικά. (Χάρτης σελ. 25, μωβ χρώμα και 1η πηγή σελ. 24). δ) αναγκάζουν τους βυζαντινούς να υπογράψουν συνθήκη ειρήνης. Όρος συνθήκης:καταβολή ετήσιου φόρου στους Βουλγάρους. Αποτέλεσμα:έμμεση αναγνώριση του νέου βουλγαρικού κράτους. ε) υποτάσσουν στρατιωτικά τους Σλάβους της περιοχής. Αποτέλεσμα: συγχώνευση Σλάβων και Βουλγάρων – δημιουργία βουλγαρικού έθνους. (εθνογένεση Βουλγάρων) Σημείωση: εθνογένεση = διαδικασία δημιουργίας ενός έθνους, δηλαδή ενός πληθυσμιακού συνόλου με κοινά πολιτισμικά χαρακτηριστικά (γλώσσα, θρησκεία, καταγωγή, διατροφή, ενδυμασία, χορός, μουσική, έθιμα, κ.α.) Τα χαρακτηριστικ