Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Νοεμβρίου 1, 2020

Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ. Β ΄ Γυμνασίου

  Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ Είναι ένα αυτοβιογραφικό κείμενο, στο οποίο ένα πρόσωπο καταγράφει μέρα προς μέρα τις σκέψεις και τις απόψεις του για πρόσωπα και πράγματα της επικαιρότητας ή για προσωπικά ζητήματα. Όταν ο συντάκτης το προορίζει για τον εαυτό του, έχει ειλικρίνεια και αμεσότητα. ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ Το έγραψε στη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου πολέμου  (1942), ενώ ήταν εγκλεισμένη μέσα στο κρησφύγετο. ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΟΣ Τα παράπονα της Άννας στο ημερολόγιο της, για τη μεροληπτική, όπως νομίζει, στάση των γονιών της υπέρ της αδερφής της και οι γενικότερες σκέψεις της για τους γονείς και τον εαυτό της. ΑΦΗΓΗΤΗΣ Προτοπρόσωπος αφηγητής. Είναι η Άννα που είναι ο συντάκτης ημερολογίου. ΒΑΣΙΚΗ ΙΔΕΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΟΣ Η ψυχολογία των εφήβων και οι σχέσεις τους  με την οικογένειά τους. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ α) Ακόμη και σε συνθήκες κινδύνου, ο έφηβος έχει τις προτεραιότητές του. Τον απασχολούν κυρίως προσωπικά ζητήματα, όπως είναι η αγάπη και η

ΕΛΕΝΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΟΛΟΓΟΣ 1η ΣΚΗΝΗ

  ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΕΛΕΝΗ ΠΡΟΛΟΓΟΣ 1η ΣΚΗΝΗ (στ. 1-82) Πρόλογος: ανήκει στα κατά ποσόν μέρη της τραγωδίας (επικά-διαλογικά) και σημαίνει τον πρώτο λόγο του ηθοποιού. Στα παλαιότερα έργα δεν υπήρχε και η τραγωδία άρχιζε με την Πάροδο (το πρώτο άσμα του Χορού). Μορφή: αφηγηματικός μονόλογος ή δραματοποιημένος διάλογος Λειτουργία: Ενημερώνει τους θεατές για τον τόπο-πρόσωπα-μύθο. ↓ Συγκεκριμένα ο Ευριπίδης τονίζει το χώρο δράσης καθώς οι θεατές νομίζουν ότι η Ελένη βρίσκεται στην Τροία. ΔΟΜΗ 1ΗΣ ΣΚΗΝΗΣ (1-82) ·         1-18 : Γενεαλογία του Πρωτέα  και τόπος δράσης (Φάρος Αιγύπτου) ·         19-25: Ταυτότητα Ελένης ·         26-59: Ιστορία-βάσανα Ελένης στο παρελθόν ·         60-82: Βάσανα Ελένης στο παρόν ΚΑΤΑ ΠΟΙΟΝ ΜΕΡΗ  ΗΘΟΣ   Προσωπικότητα Ελένης : 1. είναι από αριστοκρατική γενιά (ίσως και θεϊκής καταγωγής) 2. υπερβολικά ωραία (αλλά δυστυχισμένη) 3. αφοσιωμένη στο σύζυγό της 4. αθώα παρά τα όσα την κατηγορούν (τραγικό πρόσωπο) 5.σεμνή, ευσυνείδητη (νιώθει ενοχές)6. μαχητική (προσπαθεί να προφ

ΕΛΕΝΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΟΛΟΓΟΣ 2η ΣΚΗΝΗ

 ΠΡΟΛΟΓΟΣ 2η σκηνή(στίχοι 83-191) Διάλογος Τεύκρου-Ελένης Δομή ενότητα Τα συναισθήματα του Τεύκρου για την Ελένη(στίχοι 93-104) Η ταυτότητα και οι περιπέτειες του Τεύκρου.(105-128) Οι πληροφορίες του Τεύκρου για τους Έλληνες του τρωικού πολέμου.(129-138) Οι πληροφορίες του Τεύκρου για την οικογένεια της Ελένης.(139-168) Ο σκοπός της άφιξης του Τεύκρου και το πρόβλημα του.(169-191) Ο ρόλος του Τεύκρου στην εξέλιξη του έργου και η συνάντηση του με την Ελένη   Πληροφορεί την Ελένη και το θεατή για το νόστο των Ελλήνων από την Τροία και για την εξαφάνιση του Μενελάου στο πέλαγος.   Η Ελένη πληροφορείται για τα συγγενικά της πρόσωπα(τη μητέρα της και τα αδέλφια της).   Η πληροφορία για το χαμό του Μενέλαου θα οδηγήσει την Ελένη σε ένα σπαραχτικό θρήνο μαζί με το χορό.   Προετοιμάζεται η εμφάνιση της μάντισσας Θεονόης από την οποία η Ελένη θα ζητήσει πληροφορίες για το Μενέλαο.   Στο τέλος του προλόγου ο Τεύκρος αποχωρεί ευχόμενος στην Ελένη να της ξεπληρώσουν οι θεοί τη χάρη.(αίσιο τέλος το