" Να σαι καλά δάσκαλε" Γ. Ιωάννου
Να’ σαι καλά δάσκαλε ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ (1927-1985) ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ · Αξία-περιφρόνηση του λαϊκού πολιτισμού · Αποκοπή-γνωριµία των μαθητών µε τ ον λαϊκό πολιτισµό · Μαθητική πονηριά ΥΠΟΘΕΣΗ Στο διήγημα αυτό ο αφηγητής, με το βλέμμα ενός έφηβου μαθητή, περιγράφει την εμπειρία του από τη διδασκαλία και την παρουσία του φιλολόγου του. Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ Το διήγημα περιέχει πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία, αφού ο Ιωάννου θήτευσε στη Μέση Εκπαίδευση και ασχολήθηκε με τη συγκέντρωση και μελέτη των δημοτικών τραγουδιών. Το έργο του Γιώργου Ιωάννου τοποθετείται στη μεταπολεμική ελληνική λογοτεχνία και πηγάζει από τις προσωπικές εμπειρίες του συγγραφέα από την εποχή της γερμανικής κατοχής, της εθνικής αντίστασης και του εμφυλίου στην Ελλάδα. Γνωρίσματα των έργων του Ιωάννου , κατά τον Λ. Πολίτη, είναι ο «εξομολογητικός» τόνος της αφήγησης και παράλληλα η «ταύτιση του αφηγητή με τα βάσανα και τις λαχτάρες μια ολόκληρης ομάδας ανθρώπων» ΤΑ ΔΥΟ ΜΟΝΤΕΛΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛ