Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Νοεμβρίου 8, 2020

Συνδετικές λέξεις

  ΣΥΝΟΧΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ   Η συνοχή είναι η λογική σύνδεση των νοημάτων ανάμεσα στις λεπτομέρειες μιας παραγράφου(οριζόντια συνοχή) αλλά και ανάμεσα στις παραγράφους ενός ευρύτερου κειμένου(κάθετη συνοχή).Επιτυγχάνεται με τις διαρθρωτικές λέξεις, δηλαδή συνδετικές-μεταβατικές λέξεις οι οποίες συνδέουν τα νοήματα, ώστε ο αναγνώστης να μπορεί να παρακολουθεί τη σκέψη μας χωρίς δυσκολίες και χάσματα. ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ Ή ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΟΥΝ : 1. Αιτιολόγηση : Εξαιτίας, επειδή, γιατί, μια και,που,καθώς,αυτό οφείλεται,εξηγείται,ερμηνεύεται,αιτιολο γείται…,εφόσον, η αιτία είναι, ο λόγος είναι, η εξήγηση είναι…, γι αυτό το λόγο, έτσι, με   αιτολογικές μετοχες, προσδιορισμούς της αιτίας,κ.λ.π. 2. Αποτέλεσμα : Ώστε, κατά συνέπεια, λοιπόν, ως επακόλουθο,αποτέλεσμα όλων αυτών…,απόρροια όλων   αυτών…,κ.λ.π. 3. Χρόνο : Όταν, έπειτα, μόλις, στη συνέχεια, αρχικά,τέλος,ακόμα, προηγουμένως, ύστερα,πριν,κ.λ.π. 4. Αντίθεση : Αλλά,μα, όμως, και όμως, παρά,μόνο,παρόλο,ωστόσο,εντούτοις,αντίθετα

ΕΛΕΝΗ ΠΑΡΟΔΟΣ , Γ ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

  Ευριπίδη, Ελένη, Πάροδος στ. 192 - 43 6 ΠΑΡΟΔΟΣ: ΠΡΟΩΔΟΣ – ΚΟΜΜΟΣ (στ. 192-288) Πάροδος: το άσμα που τραγουδά ο Χορός κατά τ ην είσοδό του στην ορχήστρα από τη δεξιά πάροδο. Προηγείται ο αυλητής που δίνει το ρυθμό, ακολουθεί η Κορυφαία του Χορού και πίσω οι υπόλοιπες γυναίκες σε δύο γραμμές (ημιχόρια) των επτά ατόμων, κατά ζεύγη(5х3), ή κατά στοίχους (3х5). Κινήσεις απόλυτα συγχρονισμένες, παρουσία υποβλητική, ατμόσφαιρα πένθιμη που επιβάλλεται όχι μόνο από τις θρησκευτικές καταβολές της τραγωδίας, αλλά και από το θρήνο της Ελένης για το χαμό των αγαπημένων προσώπων. Εξάλλου η Αθήνα του 412 π.Χ θρηνεί για το χαμό της αθηναϊκής νεολαίας στη Σικελία. Δομή – πλαγιότιτλοι Προωδός: Η Ελένη ξεσπά σε θρήνο Κομμός, α΄στρ. : Η Ελένη προσκαλεί τις Σειρήνες- Περσεφόνη να συνοδέψουν το θρήνο της   α΄ αντιστρ. : Οι γυναίκες του Χορού δικαιολογούν τον ερχομό τους              β΄στρ.: Η Ελένη μεταφέρει τα δυσάρεστα νέα στις γυναίκες   β΄αντιστρ.: Οι γυναίκες του Χορού συμπονούν την Ελένη   Επωδό

Λογοτεχνία Β΄γυμνασίου, Ινδιάνος Σιάτλ " Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο"

Ινδιάνος Σιάτλ " Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο"  Μέσα από τα λόγια του Ινδιάνου να προβληθεί η αρμονική σχέση ανθρώπου-φύσης. Το μήνυμα αυτό ακούγεται από το στόμα κάποιου  που  θεωρούνταν  άγριος και απολίτιστος . Αν, όμως,  τον είχε ακούσει ο δυτικός άνθρωπος, θα είχε αποφευχθεί η καταστροφή του περιβάλλοντος. ΘΕΜΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Η  γεμάτη σοφία και αξιοπρέπεια απάντηση του Ινδιάνου Σιάτλ προς τον πρόεδρο των Η.Π.Α.  Φραγκλίνο Πηρς, με την οποία ζητά από τους λευκούς να σεβαστούν τη γη που ζητούν να αγοράσουν από τους Ινδιάνους. ΒΑΣΙΚΗ ΙΔΕΑ Είναι η σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον. Ζητούμενο είναι μια ισορροπημένη σχέση του ανθρώπου με τη φύση και το παράδειγμα το δίνουν οι Ινδιάνοι με την αγάπη και τον σεβασμό που δείχνουν. ΕΝΟΤΗΤΕΣ 1η «Ο μεγάλος αρχηγός….και δεν καταλαβαίνει»: Η διαφορετική αντίληψη των Ινδιάνων για τη σχέση του ανθρώπου με τη γη. 2η  «Αν αποφασίσω και δεχτώ…και την αρχή του θανάτου»: Η αλληλεξάρτηση των όντων μέσα στη φύση. 3η «Πουθενά δε βρ

Ιστορία β ΄γυμνασίου " Ο κόσμος του Ισλάμ, η επέκταση των Αράβων" Ιστορία Β ΄γυμνασίου

  Ο κόσμος του Ισλάμ κατά την περίοδο του Μεσαίωνα: Η εξάπλωση των Αράβων Η εξάπλωση των Αράβων ήταν συνέπεια της μεταστροφής του λαού αυτού στο Ισλάμ Ίδρυση και αρχές Ισλάμ       Μονοθεϊστική θρησκεία      Ιδρύθηκε από τον Μωάμεθ          Αρχηγός καραβανιών, ταξίδευε στην Εγγύς Ανατολή,             γνώρισε Χριστιανισμό και Ιουδαϊσμό,             επηρεάστηκε και διακήρυξε αρχές της νέας θρησκείας        Διώχθηκε το 622 από τη Μέκκα και πήγς στη Μεδίνα,        όπου απέκτησε οπαδούς        Αυτή η χρονιά (622, έτος Εγίρας) η αφετηρία χρονολογικού συστήματος         Αράβων. Μέσα στην επόμενη δεκαετία το Ισλάμ κυριάρχησε στην Αραβία΅     Κοράνι: ιερό βιβλίο που απαιτεί από τους πιστούς (Μουσλίμ) να διαδώσουν το Ισλάμ με ιερό πόλεμο (τζιχάντ) κατά των απίστων. Εξαίρεση: όχι καταναγκασμός σε χριστιανούς και Ιουδαίους. Όσοι παθαίνουν σε αυτόν τον πόλεμο γίνονται μάρτυρες της πίστης και πάνε στον παράδεισο. Επέκταση   Δυο χρόνια μετά τον θάνατο Μωάμεθ με την ηγεσία  του χαλίφη (τοποτηρητής κ

Επαναληπτικές ασκήσεις στην εποχή του Χαλκού. Α΄ Γυμνασίου

Εικόνα
  ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΠΟΧΗ ΧΑΛΚΟΥ 1. Χρωματίζω στη γραμμή του χρόνου την εποχή του χαλκού: 3000 – 1100 π. Χ. 1100-800 π.Χ 800-500 π.Χ 500-323 π.Χ 323-146 π.Χ 146πΧ-330 μ.Χ 2. Καταγράφω τους τρεις (3) σημαντικότερους πολιτισμούς που εμφανίστηκαν στον ελλαδικό χώρο κατά την εποχή του χαλκού. Α…………………………….. Β…………………………….. Γ……………………………... 3. Κυκλώστε το σωστό: Α. Ο αρχαιολόγος που ανάσκαψε στην Κνωσό το παλάτι του μυθικού βασιλιά Μίνωα ήταν ο: α. Σλήμαν             β. Έβανς γ. Λέψιους          δ. Φλίντερς Πέτρι Β. Τα «ρυτά» ήταν: α. ομάδες γυναικείων θεοτήτων              β. είδος ταυρομαχίας β. θυσίες ταύρων                                         δ. αγγεία με μορφή ταύρου Γ .Πού δεν υπάρχει ανάκτορο; α. στη Φαιστό                                              β. στη Ζάκρο γ. στα Μάλια                                               δ. στην Πραισό Δ. Τα μινωικά ανάκτορα είναι: α. Σε πλαγιές βουνών