Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Νοεμβρίου 29, 2020

Η βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής, Ιστορία Β΄ γυμνασίου

  Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΜΙΧΑΗΛ Γ' ΚΑΙ Η ΑΥΓΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ (ΙΣΤΟΡΙΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ)   α. Έναρξη της Νέας Εποχής ( 842-867): Μιχαήλ  Γ’ : ανάπτυξη της δύναμης του Βυζαντίου → η Εικονομαχία έχει λήξει και το Βυζάντιο ασχολείται με την άμυνα κατά των Αράβων και με τον πολιτισμό. Καίσαρ Βάρδας : διευθύνει τις κρατικές υποθέσεις όσο ο Μιχαήλ είναι ανήλικος β. Ίδρυση της σχολής της Μαγναύρας  : Ίδρυση : με πρωτοβουλία του Βάρδα Διεύθυνση : Λέων ο Φιλόσοφος ή Μαθηματικός :διάσημος επιστήμονας Σχολές : φιλοσοφίας, γεωμετρίας, αστρονομίας, γραμματικής     έντονη πνευματική δραστηριότητα  , προετοιμασία της αναβίωσης των αρχαίων γραμμάτων επί Κων/νου Πορφυρογέννητου  (10ος αι.) γ. Ενδιαφέρον για τους κλασικούς  : 9ος - 10ος αι. : ενδιαφέρον για την αρχαία ελληνική γραμματεία Λόγιοι (άνθρωποι των γραμμάτων) : συλλογή, μελέτη, αντιγραφή χειρογράφων Φώτιος : ο πιο αξιόλογος λόγιος της εποχής, έργα του : η «Μυριόβιβλος» (300 φιλολογικά δοκίμια), ένα λεξικό, ομιλίες και θεολογικά έργα.  Υπό την η

Ιστορία Α΄γυμνασίου, Κεφ. 4 , 1. Αποικιακή εξάπλωσή

  Ο δεύτερος ελληνικός αποικισμός : 800-600 π.Χ. Αιτίες Β’ Αποικισμού :   Οικονομικοί λόγοι,   δηλαδή ήθελαν να αποκτήσουν γη, για να καλλιεργούν και να βρουν μεταλλεύματα (σίδηρο),   πολιτικοί λόγοι, δηλαδή προβλήματα με τους πολιτικούς τους αντιπάλους Πώς γίνονταν ο αποικισμός ; α. Διάλεγαν από πριν την περιοχή που θα πήγαιναν, να είναι πλούσια και να μπορεί να τους προφυλάξει από τους εχθρούς. β.  όριζαν ένα άτομο εμπιστοσύνης να είναι ο αρχηγός . Αυτός ονομαζόταν οικιστής. γ. πριν φύγουν γινόταν μια τελετή, δηλαδή γιορτή, όπου όλοι οι κάτοικοι τούς αποχαιρετούσαν συγκινημένοι. Η οργάνωση της αποικίας : Η νέα πόλη που δημιουργούνταν είχε τη δική της οργάνωση, τους δικούς της νόμους, τη δική της οικονομία. Είχε όμως πολύ στενή σχέση με την παλιά τους πόλη, τη μητρόπολη (μητέρα-πόλη). Σε ποιες περιοχές έγιναν αποικίες ; Γύρω από  τη Μεσόγειο θάλασσα και στον Εύξεινο Πόντο. Πολλές αποικίες δημιούργησαν οι Έλληνες στη Νότια Ιταλία, με αποτέλεσμα η περιοχή αυτή να ονομαστεί Μεγάλη Ελλάδ

ΕΛΕΝΗ Α ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΑΝΑΛΥΣΗ

  ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ Α ́ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ Σκηνές Α ́ σκηνή , 437-494 : Άφιξη Μενέλαου στην Αίγυ π το και αυτοσύσταση – μονόλογος Μενέλαου . Β ́ σκηνή , 495-541 : Διάλογος Μενέλαου – γερόντισσας υ π ηρέτριας Γ ́ σκηνή ,542-575 : Οι π ροβληματισμοί του Μενέλαου   Α ́ Σκηνή , 437-494: Άφιξη Μενέλαου στην Αίγυ π το και αυτοσύσταση – μονόλογος Μενέλαου . Στοιχεία όψης – σκηνογραφικοί και σκηνοθετικοί δείκτες : Η ορχήστρα είναι άδεια . Η Ελένη με τον Χορό έχουν μ π ει στο π αλάτι για να π άρουν π ληροφορίες α π ό τη μάντισσα Θεονόη για την τύχη του Μενέλαου . Το σκηνικό π αραμένει ίδιο : Το π αλάτι του Πρωτέα και ο τάφος του . Α π ό τη δεξιά π άροδο ( λιμάνι ) μ π αίνει ένας ρακένδυτος άντρας , ντυμένος με π ανί π λοίου κατά ομολογία του , ο ΜενέλαοςΑφού δεν υ π άρχει άλλος υ π οκριτής π ρέ π ει να αυτοσυστηθεί στο κοινό Η αυτοσύσταση του ήρωα Ο Μενέλαος αναφέρει : α . Την κα