Μικροσενάριο για την αρχαία ιστορία, Σπάρτη.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΧΡΟΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΤΙΤΛΟΣ: Ας ταξιδέψουμε στην αρχαία
Σπάρτη
• Βασική ιδέα:
“ Ο
θεσμός της αγωγής στην Αρχαία Σπάρτη”
•Στοιχεία σεναρίου
α) Τάξη:
Α΄Γυμνασίου
β)Γνωστικό
αντικείμενο: Ιστορία
γ) Κεφ. Δ΄
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ, 3. Η ΣΠΑΡΤΗ (σελ. 48-49)
δ)
Προβλεπόμενος χρόνος :2 διδακτικές ώρες
ε) Τόπος
διεξαγωγής μαθήματος: Εργαστήριο Πληροφορικής.
•
Εργαλεία
Σχολικό
εγχειρίδιο
Υπολογιστής
Διαδίκτυο
Φύλλα
εργασίας
Βιντεοπροβολέας
• Στόχοι
α) Μαθησιακοί
- να
γνωρίσουν την αγωγή στην αρχαία Σπάρτη.
-να
κατανοήσουν πως ο χαρακτήρας του σπαρτιατικού κράτους επηρέαζε τον τρόπο αγωγής.
β) Διδακτικοί
- να
οργανώσουν ομάδες.
- να
αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας μέσα στην ομάδα.
γ) Τεχνολογικοί
- να
πλοηγηθούν σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες.
- να
χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο για τη συλλογή πληροφοριών.
• Προαπαιτούμενες γνώσεις
α) μαθητών
-Βασική
χρήση Η/Υ πλοήγηση στο διαδίκτυο, χρήση κειμενογράφου.
β) καθηγητή
-
προετοιμασία και οργάνωση του υλικού που θα δοθεί προς διερεύνηση.
- εξοικείωση με Τ.Π.Ε(διαδίκτυο, μηχανές
αναζήτησης, word)
• Προσδοκώμενη διαδικασία μάθησης
-Οι μαθητές
θα δραστηριοποιηθούν στη διερευνητική μάθηση.
- Θα
ασκηθούν στη συνεργατική δράση.
- Θα
καλλιεργήσουν τις δεξιότητες στη χρήση Η/Υ.
- Θα μάθουν
να αξιολογούν τις πληροφορίες από το διαδίκτυο.
• Διδακτική διαδικασία
Η διδακτική διαδικασία θα
ολοκληρωθεί σε 2 φάσεις.
Α΄ Φάση:
1η
διδακτική ώρα
-Ο καθηγητής
θα παρουσιάσει τη σχετική ενότητα από το
διαδραστικό
βιβλίο της αρχαίας ιστορίας Α΄γυμνασίου.
-Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, θα κληθούν να αναζητήσουν
στο διαδίκτυο πληροφορίες για τη σπαρτιατική αγωγή.
-Με την εποπτεία και
την καθοδήγηση του καθηγητή, μέσα από τις μηχανές αναζήτησης, οι μαθητές “βρίσκουν”
βίντεο, κείμενα και δραστηριότητες που αναφέρονται στη σπαρτιατική αγωγή.
-Στη συνέχεια της διδακτικής ώρας οι μαθητές παρακολουθούν τα
σχετικά βίντεο: Σπαρτιατική
αγωγή 1 και Σπαρτιατική αγωγή 2, διαβάζουν πληροφορίες Αγωγή
στη Σπάρτη και Αγωγή στη Σπάρτη
2 και ασχολούνται με τις σχετικές δραστηριότητες Παιχνίδι σχετικό
με την αγωγή στην αρχαία Σπάρτη.
Β΄ Φάση:
2η διδακτική
ώρα
-Οι μαθητές, χωρισμένοι στις ίδιες ομάδες, αναλαμβάνουν ένα φύλλο
εργασίας το οποίο είναι αποθηκευμένο στον Η/Υ και το συμπληρώνουν
συνεργατικά. ( ο καθηγητής έχει φροντίσει να υπάρχουν εγκατεστημένες στον Η/Y οι εφαρμογές που θα χρειαστούν για
τη συμπλήρωση των φύλλων εργασίας powerpoint και https://www.eclipsecrossword.com/)
Παράδειγμα εργασίας : Σταυρόλεξο
Σπάρτη
-Ένας μαθητής θα χειρίζεται τον Η/Υ (χειριστής), άλλος θα
συντονίζει τη διαδικασία (συντονιστής) και όλοι μαζί θα διαμορφώνουν τις
απαντήσεις.
-Τέλος κάθε ομάδα παρουσιάζει τις απαντήσεις της και
ακολουθεί συζήτηση.
•
Αξιολόγηση
Οι μαθητές αξιολογούνται με κριτήριο :
-Τη συμμετοχή τους στις συνεργατικές δραστηριότητες
-Τις απαντήσεις που θα δώσουν στο φύλλο εργασίας
•
Κριτική
Προσέγγιση(επέκταση σεναρίου)
Οι μαθητές, αφού διδαχτούν και την αντίστοιχη ενότητα για την
αρχαία Αθήνα και συζητήσουν με τον καθηγητή, θα γράψουν στον Η/Υ ένα κείμενο με
θέμα: «Η αγωγή στην αρχαία Ελλάδα», που
θα επικεντρώνεται:
-
Στις
διαφορές της αγωγής στη Σπάρτη και στην αρχαία Αθήνα
-
Στις
κοινωνικοπολιτικές διαφορές που επέβαλλαν αυτές τις διαφοροποιήσεις.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου