Μικροσενάριο για την αρχαία ιστορία, Σπάρτη.


                                                           ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
                                                 ΧΡΟΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
                      ΤΙΤΛΟΣ: Ας ταξιδέψουμε στην αρχαία Σπάρτη

Βασική ιδέα:
“ Ο θεσμός της αγωγής στην Αρχαία Σπάρτη”

Στοιχεία σεναρίου         
α) Τάξη: Α΄Γυμνασίου
β)Γνωστικό αντικείμενο: Ιστορία
γ) Κεφ. Δ΄ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ,  3. Η ΣΠΑΡΤΗ (σελ. 48-49)
δ) Προβλεπόμενος χρόνος :2 διδακτικές ώρες
ε) Τόπος διεξαγωγής μαθήματος: Εργαστήριο Πληροφορικής.

  Εργαλεία
Σχολικό εγχειρίδιο
Υπολογιστής
Διαδίκτυο
Φύλλα εργασίας
Βιντεοπροβολέας

Στόχοι
α) Μαθησιακοί
- να γνωρίσουν την αγωγή στην αρχαία Σπάρτη.
-να κατανοήσουν πως ο χαρακτήρας του σπαρτιατικού κράτους επηρέαζε τον τρόπο αγωγής. 

β) Διδακτικοί
- να οργανώσουν ομάδες.
- να αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας μέσα στην ομάδα.
γ) Τεχνολογικοί
- να πλοηγηθούν σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες.
- να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο για τη συλλογή πληροφοριών.
Προαπαιτούμενες γνώσεις
α) μαθητών
-Βασική χρήση Η/Υ πλοήγηση στο διαδίκτυο, χρήση κειμενογράφου.
β) καθηγητή
- προετοιμασία και οργάνωση του υλικού που θα δοθεί προς διερεύνηση.
 - εξοικείωση με Τ.Π.Ε(διαδίκτυο, μηχανές αναζήτησης, word)
Προσδοκώμενη διαδικασία μάθησης
-Οι μαθητές θα δραστηριοποιηθούν στη διερευνητική μάθηση.
- Θα ασκηθούν στη συνεργατική δράση.
- Θα καλλιεργήσουν τις δεξιότητες στη χρήση Η/Υ.
- Θα μάθουν να αξιολογούν τις πληροφορίες από το διαδίκτυο.
Διδακτική διαδικασία
Η διδακτική διαδικασία θα ολοκληρωθεί  σε 2 φάσεις.
Α΄ Φάση:
1η διδακτική ώρα
-Ο καθηγητής θα παρουσιάσει τη σχετική ενότητα  από το διαδραστικό βιβλίο της αρχαίας ιστορίας Α΄γυμνασίου.
-Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, θα κληθούν να αναζητήσουν στο διαδίκτυο πληροφορίες για τη σπαρτιατική αγωγή.
 -Με την εποπτεία και την καθοδήγηση του καθηγητή, μέσα από τις μηχανές αναζήτησης, οι μαθητές “βρίσκουν”  βίντεο, κείμενα και δραστηριότητες  που αναφέρονται στη σπαρτιατική αγωγή.
-Στη συνέχεια της διδακτικής ώρας οι μαθητές παρακολουθούν τα σχετικά βίντεο: Σπαρτιατική αγωγή 1 και Σπαρτιατική αγωγή 2, διαβάζουν  πληροφορίες  Αγωγή στη Σπάρτη και Αγωγή στη Σπάρτη 2 και ασχολούνται με τις σχετικές δραστηριότητες Παιχνίδι σχετικό με  την αγωγή στην αρχαία Σπάρτη.

Β΄ Φάση:
2η διδακτική  ώρα
-Οι μαθητές, χωρισμένοι στις ίδιες ομάδες, αναλαμβάνουν ένα φύλλο εργασίας το οποίο είναι αποθηκευμένο στον Η/Υ και το συμπληρώνουν συνεργατικά. ( ο καθηγητής έχει φροντίσει να υπάρχουν εγκατεστημένες στον Η/Y οι εφαρμογές που θα χρειαστούν για τη συμπλήρωση των φύλλων εργασίας powerpoint και https://www.eclipsecrossword.com/)
Παράδειγμα εργασίας : Σταυρόλεξο Σπάρτη
-Ένας μαθητής θα χειρίζεται τον Η/Υ (χειριστής), άλλος θα συντονίζει τη διαδικασία (συντονιστής) και όλοι μαζί θα διαμορφώνουν τις απαντήσεις.
-Τέλος κάθε ομάδα παρουσιάζει τις απαντήσεις της και ακολουθεί συζήτηση.

Αξιολόγηση
Οι μαθητές αξιολογούνται με κριτήριο :
-Τη συμμετοχή τους στις συνεργατικές δραστηριότητες
-Τις απαντήσεις που θα δώσουν στο φύλλο εργασίας

Κριτική Προσέγγιση(επέκταση σεναρίου)
Οι μαθητές, αφού διδαχτούν και την αντίστοιχη ενότητα για την αρχαία Αθήνα και συζητήσουν με τον καθηγητή, θα γράψουν στον Η/Υ ένα κείμενο με θέμα: «Η αγωγή στην αρχαία Ελλάδα», που θα επικεντρώνεται:
-         Στις διαφορές της αγωγής στη Σπάρτη και στην αρχαία Αθήνα

-         Στις κοινωνικοπολιτικές διαφορές που επέβαλλαν αυτές τις διαφοροποιήσεις.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΛΕΝΗ Α ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΑΝΑΛΥΣΗ

ΕΛΕΝΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΟΛΟΓΟΣ 1η ΣΚΗΝΗ

ΕΛΕΝΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΟΛΟΓΟΣ 2η ΣΚΗΝΗ